Monday, August 30, 2010

pendahuluan

dulu, masa aku bersalin anak pertama, aku ada buat satu blog. Tapi bila dah lama tak buka, aku pun dah lupa apa kejadahnya password blog aku tu. Emel aku yang daftar blog tu pun dah arwah. Aku ni memamg cepat lupa, jadi secara rasminya hari ni aku isyhtiharkan blog tu memang dah takda. Ehehe, announce macam ada orang baca.

Sekarang, aku baru bersalin anak kedua. Anak lelaki, yang pertama perempuan. Anak pertama Aina Raihanna namanya. umur setahun 5 bulan. Lasak benar anak aku ni, tak padan dengan perempuan. Duduk tak reti nak diam. Ntah berapa kali kena lepuk. Bila lepuk geram, dah lepuk kesian aku nengok. Maklumlah darah muda, cepat je nak naik angin. Mak aku zaman aku kecik-kecik dulu pun mcam tu. Garang kemain (atau aku yang jahat kemain sampai Mak aku jadi garang). Takut bena aku ngan Mak aku. tapi bila dah besar, dah beranak pinak, aku pahamla kenapa Mak aku garang kemain.

Anak kedua aku lelaki, Muhammad Akmal Rayyan. Rayyan tu aku berkenan sejak sebelum aku kawin lagi. Ni semua aku terpikat dengan Ako aka Rayyan dalam cerita Bella yang disiarkan di TV3 lama dahulu. Aku tengok dua tiga episod aku dah terpikat dengan baiknya Rayyan dalam cerita tu. Apa sudahnya cerita Bella aku pun tak tahu. Anak aku yang ni baru dua bulan, jadi tak nampak lagi macam mana perngainya, tapi aku rs bakal macam kakak dia jugak. Kawan-kawan aku cakap anak aku lasak menurun perangai aku. Hehe. Tak kisahla, janji sihat dan sempurna tubuh badan.

Suami? Kami sebaya. Satu sekolah zaman sekolah menengah dulu. Tapi kitorang tak bercinta masa sekolah eh. Jodoh. Hehe. Disebabkan kitorang satu sekolah, jadi rumah kami selalu menjadi tempat perjumpaan kawan-kawan masa sekolah dulu. Apapun semua tu memang seronok dapat pulak suami isteri sama-sama bekerjasama. Apa yang penting kerjasama.

Ok. Anak2 aku dah tido. Bila diorang dah tido barulah masa aku nak buat kerja-kerja membereskan rumah. contoh: basuh kain, lipat kain, kemas rumah dan segala-segala kerja yang melibatkan orang perempuan. Ok? Chiow!

3 comments:

  1. cerita la pasal adik awak ang cun tuuuuu

    ReplyDelete
  2. nnti2 akak cerita ye dik...
    cerita bila dia nak kawen ka...

    ReplyDelete
  3. seronok pulak baca post ko siti..itulah, bila dh ada anak2, mcm tu la..ingatkan aku jer umah bersepah mcm tongkang pecah..pun tak larat nk kemas sbb ada 'tukang kemas' yg menjadikan umah aku 'semakin kemas'..huahauhua

    ReplyDelete