Saturday, September 4, 2010

Penat

Hari ni memang Hari Malas aku sedunia (ntah bila masa aku rajin ntah). Pagi sampai sekolah, terus masuk kelas. Abis kelas aku masuk bilik guru, aku tido, sampai kul 10. Semenjak ada Rayyan, susah dah nak dapat My Beauty Sleep. Ada ja keja. Selesai layan Kinana, layan plak Rayyan. Bila dua-dua dah lena dibuai mimpi, nak membereskan rumah. Tapi semenjak aku dah naik kerja, rumah aku dah tunggang langgang, lantai rumah macam kedai makan melekit semacam, semut buat sarang merata-rata. Huhu. Kadang-kadang balik je rumah letih mata memandang, nak dikemas tak larat, tak sempat...Nasib baik la Sang Suami jenis tak kisah, rumah bagai Singapura dilanggar todak pun, rilek je dia. Terima kasih Yayang. Hehe.

Pasal apa, bila aku menidurkan permata-permata hati kami tu, pakat dengan aku sekali lena dibuai mimpi. Tau-tau aku dah lelap sama. Kadang En. Suami balik lambat, aku tak sedar pun. Letih woo. Ni la kalau beranak rapat, memang tak menang tangan nak melayan. Melayan anak, melayan kerja rumah, melayan suami. Banyak rupanya kerja jadi isteri dan Mak ni. Jadi kepada adik-adik yang tak sabar nak bersuami tu, kalian dah bersediakah dengan semua tanggungjawab tu? Tapi dun worry, bila sampai masa, mesti semua terus pandai buat kerja. Semoga semua penat lelah menjadi isteri di balas dengan ganjaram syurga oleh Allah S.W.T

Jadi bersempena dengan permulaan cuti sekolah dan cuti raya, minggu ni aku tak masak langsung. Beli ja. Ni baru balik dari KL berbuka dengan kawan2 Suami masa dia bujang. Berbuka dekat Mutiara Damansara, makan nasi beriani kambing. Bolehla tahan. Malam semalam dok berembun ke PD pun dengan kawan2 suami masa di sekolah rendah. Kinana ngan Rayyan memang menurun perangai Mama ngan Papanye, gemar berembun. Tapi takpa berembun ngan mama ngan papa takpa, jangan berembun ngan awek. Hehe

Ok, mau tidokan Rayyan dan Kinana. Aku nak upload gambar, baru macam cool sikit blog aku. Tapi Mahmud tak balik lagi dari Kedah. Aku dah pesan dah dengan dia aku nak kamera. Hehe. Nanti dah ada kemera boleh amik gambar dan upload dalam ni. Macam best kan?

2 comments:

  1. yeeelaaa sgt tu.
    jangan kau buat pekasam kamera tu dah lah kak oiii.

    ReplyDelete
  2. yang kau ni jelas je
    ni azam ibu beranak 2
    haha

    ReplyDelete